Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó

Regisztráció Elfelejtett jelszó

Kiemelt támogatók
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned.

2018.11.21. 13:11
Jedyke kedves ! Sok szeretettel ! Smile

2018.11.21. 12:35
Silberin, Neked is köszönet❤

2018.11.21. 12:34
Köszönöm szépen a gratulációt Babuka és Zseraldina❤&#
10084;❤

2018.11.21. 12:32
Minden nyertesnek gratulálok!

2018.11.21. 12:32
Sziasztok! Mindenkinek olyan boldog napot kívánok, mint most az enyém! Véletlenül vettem észre, hogy szeptemberben zsűrinyertes lettem! Nagyon ör... Bővebben

2018.11.21. 12:24
Kellemes napot kivánok szeretettel Mindenkinek ! Heart

2018.11.20. 22:51
Jó éjszakát mindenkinek. Smile

2018.11.20. 22:23
Gratulálok a nyerteseknek! Rose

2018.11.20. 19:37
Köszönöm babumargareta! Rose

2018.11.20. 17:58
Szép estét kívánok mindenkinek! HeartMiklós

Archívum
Felhasználók
» Legújabb tag: varadics
» Online vendégek: 3
» Online tagok: 1
Lion02468
Cikk hierarchia
Elbert Anita: A média története


A média főszóhoz két fogalom kapcsolódik: az egyik a tömeg, a másik pedig a kommunikáció. A tömeg fogalma a 20. században teljesedett ki. Ehhez hasonló kifejezés a nép. Annyi különbséggel, hogy a nép szabad emberek összessége. A tömeg ezzel ellentétben a csordát testesítette meg, a gondolkodás nélküli befogadás kaliberét. A nép így gondolkodó emberek egyvelege, míg a tömeg cselekvő, de identitását vesztett emberek összessége. Nagyon fontos még a kommunikáció fejlődése. A mai világban a kommunikáció: hatalom. Aki megjelenik a televízióban, vagy a rádióban, hatalmi tárcán van. Aki képes retorikailag legyőzni a másikat, szavaival hadakozni, azé a dicsőség. És az az ember, aki non–verbálisan, és intonációjával képes meggyőzni a másikat a maga igazáról, az győz. Ez az erő próbája. Így a kommunikációt három síkon lehet megnyerni: dicsőség, erő, és hatalom szintjein.

A média legkisebb egysége: az információ. Mindig újat szükséges mondani, ez a fő jelszava az újságnak, a televíziónak. A régi hírek már elavultak. Az aktualitásra szükséges a hangsúlyt helyezni. Ezáltal a média az örök jelen terrénuma. A most fellegvára. A tegnap már elmúlt, a jövő még nincsen jelen. A most az, amit vizsgálni szükséges. A hír így az információ és a jelen pillanatának egyesülése. A hír az aktualitás kiterjesztése az emberek körében. Ugyanis a hír akkor ütős, ha azt sokan tudják. Ha csak egy ember tudja, az titok. Ha sokan, az már pletyka, és ha egy tömeg értesül róla, az már hír.

A médiában mindenki megtalálja a maga érdeklődési területét: hobbi, sport, életmód, társadalmi, politikai, vallási vetületét. Mindenkit az érdekel, ami hozzá közel áll. A média mindig megtalálja a maga közönségét. Más formanyelvet használ egy tudós, egy művész, vagy egy közember. A társadalmi nyelvhasználat becézéseket, rövidítéseket, és különféle egyéni szóhasználatokat tartalmaz. A tudós a tudományos szakzsargont használja. És a művész érzelmi vonalon, transzcendensen beszél. Így a művész az érzelmeit, a tudós az értelmét, és a közember az akaratát érvényesíti. Minden ember más oldalról közelíti meg a médiát. Más vetülete fogja meg az egyes embert.

A média így két fórumú: a kommunikációra, és a tömegre helyezi a hangsúlyt. A hír információ és jelen pillanatának egyesülése, a tömeg értesül róla. A média formanyelve a tudós részére értelmi vonalon nyugszik, a művésznek érzelmi vonalon, illetve a közembernek akarati vetületen.

Székesfehérvár, 2018. július 30.

Elbert Anita
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Holnap Magazin cookie-kat/sütiket használ, mint a legtöbb weboldal. Tovobbi információk a sütik kezeléséről..
Kattints a Megértettem gombra az elfogadáshoz és az információ sáv bezárásához. Amennyiben nem teszel semmit, automatikusan úgy tetekintjük, hogy elfogadod a sütik kezelését.