Elbert Anita: A tisztaság teorémája


Az emberek a mai korban elfelejtkeznek a spirituális fogalmakról. Holott ezek képezik a létezés kulcsát. A szelídség, szolidság, hit, szeretet, remény, alázatosság és nem utolsó sorban a tisztaság jelképezi a teremtői létet. Ezek feledésbe merültek, és az ambíció, a törtetés, a nárcizmus, a karrier és a pénz lettek a legfontosabbak. A tisztaság három szinten vizsgálható: az első: a fizikai szint, a kosz mentességének kérdésköre, a második: a lelki szint: a bűnmentesség. És a harmadik: a szellemi szint: a szelídség. Így maga a tisztaság megvilágosodása a szelídség lett.

A tisztaság fogalmát általában testi, és lelki szinten vizsgálják, a szellemi szelídséget háttérbe szorítva. Holott a szelídek gyakorlatba mártják magát a tisztaságot. A tiszta emberre a lelket szokták párosítani, így nevezvén azt tisztalelkűnek. A testi szint az esztétika, ugyanis, aki koszos, az esztétikailag csúnya. A lelki szintet az etikával párosítom, ugyanis a lelkiismeret a jó és rossz párjátéka. És a szellemi szinthez az ontológia kötődik, ugyanis a szelídség a létet, és főként a jelenlétet tematizálja.

A tisztaság története a szeretet láncolata is. Ugyanis a szeretet egyik megvalósulási formája maga a tisztaság. A szeretet sokféleképpen képes érvényre juttatni igazságát. A tisztaság egy fundamentum, maga a szelídség az építmény. Aki tiszta, az egy megfelelő karizmával rendelkezik. Van még egy fogalom, ami a tisztaságot megmagyarázza, ez a szent fogalma. Ugyanis a szentek valódi tisztaságot hordoznak. A tisztaság egy csoda. Olyan csoda, ami csak kevés ember sajátja. Ez egy adottság. A Teremtő minden embernek átadja a szeretetnek egy megvalósítási formáját. Van, aki szolid, más alázatos, vagy jámbor lesz. Mindenki nem kaphatja meg a szeretet összes ajándékát. A valódi tudást pedig nem a tudósok birtokolják, hanem a bölcsek. A szeretet egységes, minden egyes formája tartalmazza az egészet. Ez azt jelenti, hogy a részben is benne van az egész. Az embernek a saját szeretet–részét kell átformálnia egésszé.

A szeretet egységes, minden egyes formája tartalmazza az egészet. Ez azt jelenti, hogy a részben is benne van az egész. Az embernek a saját szeretet–részét kell átformálnia egésszé.

Székesfehérvár, 2019. január 3.

Elbert Anita
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.