Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó

Regisztráció Elfelejtett jelszó

Kiemelt támogatók
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned.

2019.07.18. 10:13
Szép napot mindenkinek. Smile

2019.07.18. 00:32
Jó éjszakát mindenkinek. Smile

2019.07.18. 00:32
Javítottam a hibát.

2019.07.17. 19:39
Kedves Józsi! Kérnék szépen egy javítást, Régi nyár II. cimű novellámban az utolsó szót egybeírni. betakarítani. Köszönöm szépen, Magdi

2019.07.17. 19:00
Szép estét kívánok szeretettel minden Holnaposnak ! Heart

2019.07.17. 11:22
Tiszteletem minden Holnaposnak! Winkriston

2019.07.17. 10:05
Szép napot mindenkinek! Coffee cup

2019.07.17. 07:49
Kellemes, szép napot kívánok kedves Holnaposok! Rose Heart

2019.07.17. 07:46
Szép napot.

2019.07.17. 06:54
Szép napot, jó alkotást kívánok mindenkinek! Tibor Cool

Archívum
Felhasználók
» Legújabb tag: szucsilona
» Online vendégek: 3
» Online tagok: 1
szbalogh
Cs. Nagy László: Sópiramis 30
Ahogy befutott Dagerti telefonja, azonnal elővette a páncélszekrényből a WBI, sajátságos úton megszerzett megfigyelési listáját és a kódok alapján kikereste a felsorolt tudósokat. Rutinmunka volt. A leszállítás, ahogy ő nevezte, már nem tűnt ilyen egyszerűnek. Titokban megszervezni hat ember egyidejű eltűnését, még az ő adottságaival is nagy körültekintést igénylő feladat volt. Bár a különböző területek megfigyelése nem egy kézbe futott össze a WBI-nál, véletlenül is összeakadhatnak bizonyos akták, és ennek lehetőségét is el kell kerülni, ha a szakmában kivívott "becsületét" meg akarta őrizni. Nagy könnyebbséget jelentett, hogy hatuk közül kettő, nőtlen volt, így először a négy bonyolultabb eset megszervezésével kezdte. A számítógépen rövid összegzést készített a tennivalókról és mintegy másfél órai munka után kész tervet vehetett ki a nyomtatóból. Két haláleset - egy közúti baleset és egy véletlen lövöldözés - egy öthónapos elmeintézeti kezelés, egy hosszabb hajóút magánjachttal és még két szakmai meghívás szerepelt az anyagban. A legnehezebbnek a két halotti bizonyítvány beszerzése bizonyult, de mindig akad alkoholista orvos akit a kamara már nem tart nyilván és némi ellenszolgáltatás fejében hajlandó a papírok kiállítására. Némi lekiismeretfurdalása volt ugyan a családtagokkal kapcsolatban, de hamar túltette magát a dolgon. A gyászolókat jó darabig nem szokták zaklatni, így az idő neki dolgozott. Ő pedig eladni szeretett és most - igaz, csak átmenetileg - de eladott hat életet, nem is akármilyen áron. Még néhány telefon, pár instrukció, és egy diszkrét kis csapat feltűnés nélkül begyűjtötte a négy tudóst. A két nőtlen profnak elég volt egy rövid telefon, valamint a szakterületükkel kapcsolatos némi informális anyag és máris készek voltak egy találkozóra.

A kis csoport, délután négy órakor, már készen is állt, egy elhagyott reptéren az indulásra anélkül, hogy bármi sejtésük lett volna útirányukról, vagy feladatuk céljáról. A nem túl bizalomgerjesztő pilóta mielőtt a levegőbe emelkedtek volna csak annyit közölt az utasokkal, hogy idejében megtudnak mindent a célállomásról, a feladatra vonatkozó adatokat pedig leszállás után részletesen megkapják. Némi félelemmel vegyes izgalom közepette startolt a gép, de a kiváló szakembereknek már nem volt teljesen idegen az ehhez hasonló kirándulás. Legtöbbjük részt vett néhány igazán titkos projektben, ahol a titkolózás kísértetiesen hasonlított a jelenlegihez. Ha nem is tartoztak a kiemelt tudóskörök egyikébe sem, szellemi teljesítményük és a területükön elért eredményeik ezeddig megvédte őket a legtöbb kellemetlenségtől. A másik bizonytalansági tényező a gép típusa volt, ami nem volt ugyan szokatlan, de nem tarozott a legújabb konstrukciók közé. Ezért is volt kissé furcsa Dr. Colbek számára a gép oldalára festett, hatalmas WBI embléma, de fogalma sem lehetett róla, hogy alig egy félórával a megérkezésük előtt került oda. Igaz, a WBI használt bizonyos akciói során idegen gépeket, de nem volt jellemző, hogy ilyen alkalmakkor a régebbi típusokat részesítette volna előnyben. Gyanúját, melyet repülés közben szeretett volna megosztani a többiekkel, valamennyien azzal próbálták meg eloszlatni, hogy a WBI- tól egyáltalán nem szokatlan ez a fajta ködösítés és egyébként sem lehet túl távoli a célállomás, ha csak a pilóta és a navigátor adja a teljes személyzetet.
A repülés első két órája teljes nyugalomban telt s csak ezután kezdtek kissé idegesen viselkedni, az egyébként türelmes utasok. Ez a géptípus is kiváló tulajdonságokkal rendelkezett a nagy magasságban történő repülés területén, de navigációs rendszere közelébe sem érhetett az újabb gépek célravezető robotpilótáinak. Az ismeretlen irányban repülő gép, két és fél óra elteltével megkapta a további koordinátákat, amit a navigátor kissé megdöbbenve olvasott be a pilótának.
- Ha tudom, hogy a jégszekrénybe szól a mozijegyem, inkább otthon maradok! Ez az Esford egy barom! Itt valamit nagyon elszartak, haver!
- Valami felhős a buliban?
- Felhőőőőős!? Ez a segg, jégre akar tenni minket! A sarki bázis koordinátáit adta meg! Oda akkor se mennék, ha fűszoknyás bigék gurítanák a piros szőnyeget a kifutón! Fordulj vissza!
- Nyugi pajtás, ez a veréb berepült már nehezebb fészkekbe is!- próbálta nyugtatni a navigátort, miközben a gépet, éles fordulóval a megadott irányba fordította.
- Fordulj vissza te barom! Én még a görkorikat is útálom, a műjégpályától meg egyenesen kiütésem van, a mélyhűtőbe is csak az anyósomat tartom, hogy ne kelljen a közelébe mennem! Úgy fogunk lezúgni, mint a fagyott verébszar!- észre sem vette, hogy teljes torokból üvölt a félelemtől.
- Fékezz haver! Gondolj a csomagra! Most nem piskótát szállítunk! Ez a kis küldemény nagy zsozsó! Érted?! Nagyon......nagy......zsozsó! Világos!?.....Egyébként meg, ha ez a lé, nem hiányzik neked, még kiugorhatsz!
- Te szar! Hogy a francba ugorjak, még ernyőnk sincs!
- Ja. Ez igaz. Eddig nem kellett!.......De végül is, eshetsz valami puhára is!......Akár!
A navigátor képtelen volt összeszedni magát, idegesen reszketett, és amit még életében nem csinált, keresztet vetett. A gép, valóban nem volt a legalkalmasabb a sarki repülésre és a leszállásra aztán végképp nem. A beígért nagy összeg azonban eltompította a pilóta ítélőképességét. Túlzás lett volna azt állítani, hogy teljesen nyugodt volt a végcélt illetően, de megbirkózott már máskor is nehéz feladatokkal és remélte szerencséje most sem hagyja cserben. Ahogy elhagyták a sarkkört, egyre nagyobb gondot jelentett a gép irányítása és a külső jegesedés. A navigátor már hosszú idő óta szótlanul kapaszkodott az ülésbe és vitatkozni sem volt ereje a félelemtől. Ekkor már a pilóta sem volt teljesen nyugodt és az ing valósággal rátapadt a hátára az izzadságtól. Nagy erőfeszítésbe került, az egyre erősödő viharban, egyenesben tartani a gépet. Az utasok, csak az iszonyú rázkódást és a vihar keltette zuhanásokat, emelkedéseket viselték nehezen, de kissé megnyugodtak, mikor a pilóta hangját meghallották.
- Nyugalom, uraim, lejjebb ereszkedünk a viharzóna alá! Rövidesen landolunk! Mindenki csatolja be az övét!
A gép meredek ereszkedőbe kezdett, teljesen a műszerekre hagyatkozva, hisz a speciális fűtés is csak alig tudta leolvasztani az ablakról a nekicsapódó hópelyheket. Ahogy áttörtek a tejszerű viharfelhőkön, szinte rögtön megszólalt a mélységjelző, a pilóta, ösztönösen felrántotta a gép orrát, épphogy elkerülve ezzel a vízbecsapódást. Alig pár méterrel a tenger felett hasította a levegőt a gép és a hajtóművek tolóereje árkot szántott a hullámok között. Az időjárás valóban kedvezőbb volt lenn de a jégmező fölé érve ismét az ablak jegesedése okozott nagy gondot. A navigátor teljes kapacitásra kapcsolta az ablakfűtést, így legalább a homályos üvegen keresztül láthatták a gép alatt suhanó jeges tájat. Kisvártatva bejelentkezett a bázis irányítása és a monitoron megjelent a hangár képe, amit automata rávezető nélkül egyáltalán nem volt könnyű célbavenni. A leszállási adatok folyamatosan érkeztek a rádión s a gép látótávolba került, kissé eltérve a hangár tengelyirányától. Rövid manőver után lassítani és ereszkedni kezdetek. Ahogy megközelítették a hangárt:- Túl magas! Túl Magas! - harsogta az irányítótiszt a bázisról. A pilóta hirtelen emelkedőbe rántotta a gépet és úgy söpörte le a hangár tetejére rakódott havat, mint egy utcai hófúvó. Éles balkanyarral újra irányba kormányozta a gépet és másodszorra -kissé a landolási zóna előtt ugyan - de szerencsésen letette a gép kerekeit a hangár előtti hóra. Hatalmas hóförgeteget kavarva száguldott be a kijelölt kapun, ahol a fékezőkötelek rövid úton megállították. A csomag célba ért.
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Holnap Magazin cookie-kat/sütiket használ, mint a legtöbb weboldal. Tovobbi információk a sütik kezeléséről..
Kattints a Megértettem gombra az elfogadáshoz és az információ sáv bezárásához. Amennyiben nem teszel semmit, automatikusan úgy tetekintjük, hogy elfogadod a sütik kezelését.