Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó

Regisztráció Elfelejtett jelszó

Kiemelt támogatók
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned.

2019.05.22. 22:41
Jó éjszakát mindenkinek. Smile

2019.05.22. 18:39
SZÉP ESTÉT, JÓ ALKOTÁST KÍVÁNOK MINDENKINEK! Tibor Coffee cup

2019.05.22. 18:27
János, javítottam a címet.

2019.05.22. 18:26
Kellemes estét mindenkinek. Smile

2019.05.22. 18:26
A verselő versedet feltettem, a másik heti versedet csütörtökön este a heti feltöltésnél tesszük fel.

2019.05.22. 18:25
Kriszta, a Romantika korában c versedet a pályázati rovatba jelölted, június 1-jén tesszük fel. A pályázati rovatba csak havonta egyszer, minden hó... Bővebben

2019.05.22. 17:09
Kellemes délutánt kívánok! Smile

2019.05.22. 11:40
Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy miért nem hagyták még jóvá a 20 nappal ezelőtt feltöltött versemet? Köszönöm a választ!

2019.05.22. 11:02
Szép napot kívánok mindenkinek HeartMiklós

2019.05.22. 00:01
Kedves Főszerkesztő Úr, a megadott címen a Megszülettem c.vers olvsható.A Jövünk - et Megszülettem címre kérem, javítani! Köszönöm

Archívum
Felhasználók
» Legújabb tag: torotoroJK
» Online vendégek: 4
» Online tagok: 0
Auerbachné Tóth Katalin: Ügyfélszolgálat - 8. Beosztás
Az ilyen telefonos ügyfélszolgálati munkák általában 7/24-esek, azaz azt jelenti, hogy a hét minden napján 24 órában elérhető az ügyfélszolgálat, ezért is vannak olyan sokan az ügyfélszolgálaton, hiszen mindig vannak, akik a pihenőidejüket töltik, és a legtöbbször szabin is vannak emberek.

Na igen, az is megszabott, hogy ki mikor mehet szabadságra. Ezért is olyan fontos az a korábban említett "incentive" nevű rangsor. hiszen aki ebben a listában előrébb van, az nagyobb eséllyel veheti ki akkor a szabadságát, amikor ő szeretné, és nem akkor, amikorra marad hely. Mert a szabadság-igényeket jó előre le kellett adni: január végéig a május 31-ig tervezett szabadság-időpontokat, a nyári szabadságigényeket március végéig, és június végéig az év hátralevő részét. A népszerű időpontok természetesen a nyári hónapok voltak és a karácsony-szilveszter környéke, amikor sokan akartak szabadságra menni. Az viszont meg volt szabva, hogy egy-egy csoportnál egyszerre maximum hány ember lehetett szabadságon és hányan lehettek szabadnaposak.

Én júniusban kezdtem az ügyfélszolgálaton, és július közepétől vettem egyedül hívást. Az első 3 hónapot csak a tréningcsoportból kikerültekkel hasonlították össze, de utána már a teljes mezőnybe tartoztunk az általános ügyfélszolgálaton. Így persze csak a próbaidő letelte után utólag kérhettük a szabadságok kiadását, de ez bele volt kalkulálva a rendszerbe.

Az elején sikerült olyan jó eredményeket hoznom, hogy zokszó nélkül megkaptam a karácsonyt szabadnak. Nekem többet jelentett, hogy december 24-26 között legyek szabad és a családdal lehessek, mint a szilveszter. De az ügyfélszolgálaton nagyon sok fiatal volt, akiknek a szilveszteri bulizás is fontos volt. Pláne, akinek messze volt a család vidéken is nem mindig ment haza, azok inkább az év utolsó napját kérték szabadnak. Így aztán megoszlottak az igények.

A beosztásunkat mindig 8 hetes periódusokra kaptuk, és amikor már a 8 hét felén túl voltunk, a következő 8 hét tervezete látszódott a Varázslóban, a programban, amely a beosztásunkat mutatta. Ez nagyon jó volt, mert lehetett előre tervezni programokat, bár a beosztás kis mértékben azért módosulhatott. De ha valaki mégsem úgy kapta meg a beosztását, ahogy az neki tetszett, ott volt a csere lehetősége.
Volt egy kis gomb a Varázslóban, ami a cserekérést jelentette. Ha kijelöltem a napot, hogy melyik napon nem tetszik a beosztásom, és rákattintottam erre a gombra, felkínálta, hogy kikkel tudok cserélni, akár napon belül csak másik műszakra, akár kompletten napot is el lehetett cserélni.

Én például nagyon nem szerettem korán kelni, és ez köztudott volt rólam. Erre a legjobb példa, amikor a kedvenc koordinátoromtól kaptam egy hűtőmágnest "Jobban szeretném a reggeleket, ha később kezdődnének" felirattal. Ha esetleg olvasná a koordinátorom, üzenem neki, hogy még mindig megvan, köszönöm!

Szóval én a reggel 6-8 között kezdődő műszakoktól irtóztam, mint ördög a tömjénfüsttől. A kedvenceim pedig a 14:30 után kezdődő műszakok voltak. Mégpedig azért, mert egyrészt bagoly típusú ember vagyok, akinek nem okoz gondot sokáig ébren lenni, másrészt szeretek későn kelni. Így kelhettem olyan 8-9 felé, és napközben rengeteg időm volt. Ilyenkor szinte sorban állás nélkül tudtam a postán csekket befizetni, leveleket feladni, vásárolni, főzni. Mert ugye aki irodai időben dolgozik, az mindezeket a délutáni órákban teheti csak meg, és mivel a legtöbb ember 8-17 között dolgozik és 17 óra után intézi a bevásárlást. A 14:30-kor és az utána kezdődő műszakok viszont azért is voltak jók, mert akkor már a cég fizette haza a taxit a műszak után. Este 7-ig meg kellett adni, hogy mikorra kérem a taxit és hová akarok menni, és a füles letétele után 20 perccel már otthon is lehetett az ember. Persze ha többen mentek azonos irányba, akkor nem kapott mindenki külön fuvart, de még így is ezerszer kényelmesebb volt, mint mondjuk éjszakai járattal hazabumlizni. Csak arra kellett figyelni, hogy a taxit tényleg arra a telephelyre rendeljük, ahol voltunk, ne a másikra, mert bizony ilyenre is volt példa.

Szóval szinte napra pontosan 5 évet dolgoztam le ügyfélszolgálatosként, és minden percét imádtam. Anno a tanfolyamon azt mondták nekünk, hogy az ilyen munkában az emberek 99%-a maximum 2 év alatt kiég. Jelentem, én voltam a kivétel, még tovább is csináltam volna, csak nagy pocakkal már nem volt kényelmes a széken ülnöm, aztán meg mikor a pocaklakó megérkezett, tudtam, hogy a változatos munkabeosztást vagy egy évtizedre elfelejthetem... (Az a pocaklakó immáron 8 múlt, és még mindig irodai időben dolgozom, hogy tudjam iskolába vinni-hozni.)

Nos, az 5 év alatt 5 karácsonyt töltöttem otthon sokszor 22-28 között komplett heteket, de cserébe sokszor dolgoztam december 31-én vagy január 1-én.

A legérdekesebb az volt, amikor éjszakás műszakot vállaltam december 31-én. Éjfél előtt nyugi volt. Éjfél előtt megsokasodtak a szórakozók (na, ez külön állatfaj, majd még írok róluk!), utána meg a panaszosok, akik nem tudtak hívást indítani. Ja. De az ügyfélszolgálatot csak sikerült valahogy elérniük. Sosem értettem: az embereknek nincs annyi eszük, hogy éjfél az egész országban ugyanakkor van, és ha mindenki ugyanabban a fél órában telefonál, akkor persze, hogy terhelt lesz a hálózat?! Vagy csak nekem logikus, hogy ilyenkor próbálom kicsit később újra azt, akit hívni akartam, és nem az ügyfélszolgálatot hívom? Mert attól nem fogok tudni az anyámnak-nővéremnek-öcsémnek-kutyámnak-stb. boldog új évet kívánni, ha az ügyfélszolgálatosokkal vitatkozom... Azzal mindenki csak magát bosszantja fel, hogy ott meg várnia kell, a többi hasonszőrű miatt, akik szintén nem tudnak várni 2 percet... Na, az az éjfél utáni nagyjából 1 óra tényleg diliház volt, de aztán hajnali 1 körül megint nyugi lett.

Addigra már csak ketten maradtunk éjszakások, akik tartottuk a frontot reggel 6-ig. Az a hátralévő 5 óra már nyugodtan telt, bár kaptunk ám olyan beszólásokat...! Az egyik srác, aki hajnali 5 felé telefonált, két kérdés között odanyögte a haverjának:

- Na, a csaj is biztos részegen dolgozik.

Nem. A csaj nem bírja az alkoholt, ezért nem iszik szinte semennyi alkoholt, és különben is, munka közben inni?! Max vizet vagy kávét. Éjszaka főleg kávét. De csak nyeltem egy nagyot, és két fülem van, egyiken be, a másikon ki... Addigra már megtanultan nem felvenni az ilyen beszólásokat.

De emlékezetes éjszaka volt, az biztos.

Ja, igen, és cserével szereztem, egy olyan kollégával cseréltem, akinek január 1-én van a születésnapja. Mert megtehettük, hogy elcseréljük a nekünk fontos napokat.
4204
pathfinder - 2018. május 02. 15:41:22

Kedves Rita!

Én sem szerettem ám minden munkámat, de az ügyfélszolgálatot nagyon is Smile
Köszönöm szépen, hogy olvasol, és hogy néhány sorban ezt mindig a tudtomra is adod Smile

Szeretettel:
Kata Heart

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Holnap Magazin cookie-kat/sütiket használ, mint a legtöbb weboldal. Tovobbi információk a sütik kezeléséről..
Kattints a Megértettem gombra az elfogadáshoz és az információ sáv bezárásához. Amennyiben nem teszel semmit, automatikusan úgy tetekintjük, hogy elfogadod a sütik kezelését.