Elbert Anita: A filmek genezise


Minden film alapja: a történet. A kulminatív pontok a nézők érdeklődését fokozzák, és magának a filmnek cselekményességi erejét növelik. Minden néző az izgalmat keresi, olyatén módon azonosulva a film történetével, hogy szinte adott pillanatban megszünteti a környezetet, és csak a filmért él. A film ezen kizáró politikája arra utal, hogy a film cselekménye előrehaladó, vagy rekurzív alapon funkcionál. Az unalmasnak számító részek a rekurzív cselekményt tematizálják. Mindig szükséges olyan fordulat a filmben, ami felkorbácsolja a nézők emocionális szféráját. A fordulat lehet egy esküvő, vagy haláleset, utazás, autóbaleset. A filmbe, amikor elkezdődik, szinte belelép a néző. Nem lesz más előtte, csak a film. Azonosul majd azzal a szereplővel, aki leginkább hasonlít rá. Általában a főszereplő életútjáért izgulnak a nézők. A legtöbb ember happy end–et szeretne imádott hősének. A film egy mintha–élet kaliberét demonstrálja. Megtörténhetnek a cselekmények bármely emberrel is. Mindenki azt a filmtípust választja, amely a legjobban illik karakteréhez, avagy temperamentumához.

FILMEK:
A film alapja: a történet mintha-élet. Felkorbácsolják a nézők érzelmeit.


Minden film olyan, akár egy kosztüm, felveszi az ember, és rögvest a szerepének megfelelő karakterré válik. Metamorfolizálódik a szerepére. Ez az átalakulás önbizalmat is ad, és egy mintha–szerepet egyaránt. Játszani annyi, mint átalakulni, egy ideig a szerepet élni. Átalakul az ember gondolkodása is egy időre. És ez a lényeg, hogy a szerepe fejével gondolkodjon a színész.

Minden film olyan, mint egy kosztüm: mintha-szerep, a gondolkodás megváltozása

A film egy olyan egzotikus közeg, ahol a néző belelép a filmbe, és csak úgy özönlenek az események rá. Sodródik az árral, egyik szereplőről a másikra hegyezi tekintetét. A filmek genezise: az érdeklődés. Magát az érdeklődést a filmek típusa kelti, legyen szó akciófilmről, bűnügyi filmről, dokumentumfilmről, kalandfilmről, horrorfilmről, vagy misztikus filmről. Ezen belől is bejátszások korbácsolják fel a nézők figyelmét adott filmre vonatkozólag. Minden film átalakítja az ember gondolkodását is, másként kezd a néző gondolkodni a film megnézését követően, ugyanis átveszi a film diszpozíciós horizontját. Ez elvezet odáig, hogy a film átad valamit magából, amit megél a néző, ez a hangoltság egyesül a néző diszpozíciójával, így alakulva át. A filmek így átalakítják a nézőt, és még sokáig hatásuk alatt tartják a nézőt.

A néző belép a filmbe, és özönlenek rá az események.
Az érdeklődést a film típusa kelti, hangoltság egyesül a néző diszpozíciójával.


A film egy mintha–élet kaliberét demonstrálja. Megtörténhetnek a cselekmények bármely emberrel is. Mindenki azt a filmtípust választja, amely a legjobban illik karakteréhez, avagy temperamentumához. Minden film olyan, akár egy kosztüm, felveszi az ember, és rögvest a szerepének megfelelő karakterré válik. Metamorfolizálódik a szerepére. Ez az átalakulás önbizalmat is ad, és egy mintha–szerepet egyaránt. Magát az érdeklődést a filmek típusa kelti, legyen szó akciófilmről, bűnügyi filmről, dokumentumfilmről, kalandfilmről, horrorfilmről, vagy misztikus filmről. Ezen belől is bejátszások korbácsolják fel a nézők figyelmét adott filmre vonatkozólag.

Székesfehérvár, 2019. december 12.

Elbert Anita
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.