Középpontban a színészek (4.) – Borbély Richárd
Előzmény:
https://holnapmagazin.hu/cikkek/79245/
A Függőség című cikket, bevezetésnek terveztem. Folytatásként, az évad kedvenc előadásaiban szereplő, szívemnek kedves színészekről írok személyes megközelítésben.
Nehéz megfogalmazni, hogy miért is ők a kedvencek. De azt gondolom, talán azért, mert amellett, hogy óriási tehetséggel megáldottak, és csodás élményeket nyújtottak már nekem, nem csak egyszerűen eljátsszák a szerepeket, hanem a szereplők bőrébe bújnak. A karakter lelkébe ásnak, és teljes valójukban keltik életre őket. Közben úgy énekelnek, hogy a hangjuk a szívemig jut el.
***
Madách Színház – A Tizenötödik
A Madách Színház musical pályázatának egyik döntőseként, a karantén idején, online keresztmetszetet mutattak be belőle. Felkeltette a kíváncsiságom, drukkoltam az első helyért, hogy a teljes darabot is láthassam. Borbély Richárd annyira meggyőző volt, hogy őt akartam főszereplőnek. A darab megnyerte a pályázatot, Borbély Richárd a szerepet.
A következő találkozásom a musicallel egy rendhagyó tárlatvezetésen volt a Nemzeti Múzeumban. Különleges élmény volt a múzeumban a történelmi korról, eseményekről a darab szemszögéből megvilágítva információkat szerezni, Kazinczy Lajost, a fiatalembert megismerni. Borbély Richárd (felkészültségével, hozzáállásával, lelkesedésével) már akkor megerősítette bennem, hogy lehengerlő címszereplő lesz.
Nagyon fontosnak és jónak gondolom, hogy a világhírű musicalek mellett magyar alkotások is születnek, főleg nagy érték, hogy történelmi alapú és hitelességű darabok ezek.
Az ősbemutató darab magával ragadott. Megrendítően szép bemutatása a tizenötödik aradi vértanú útjának. A történet, a díszlet, a jelmez, a megvilágítás, a zene csodálatos kerek egésszé állt össze. Kedvenc élmény lett, remélem, még sokszor átélhetem.
*
Kazinczy Lajos szerepében Borbély Richárd
Az X-faktorban figyeltem fel rá. Először csak azt tudtam, hogy nagyon jól énekel. Érdekes módon, ő is (mint Sándor Péter) a Nyomorultakban győzött meg, hogy színházban is látni-hallani kell, nagyon jó Marius.
A legfrissebb élményem szerettem volna megosztani. De sajnos elmaradt az Egyedül nem megy című előadás a 6színben, amelynek egyik szereplője Borbély Richárd. Így erről majd ősszel tudok csak mesélni. Izgalmasnak ígérkezik a Presser Gábor könyve alapján íródott koncert-előadás.
Azt is szeretem, amikor Borbély Richárd egy szál gitárral áll a színpadon, és úgy szárnyal a hangja (Borbély Akusztik), vagy ha a képernyőn láthatom az új magyar sorozatban (A besúgó), de a Tizenötödik címszerepében olyan élmény vihart kaptam tőle, ami felejthetetlen.
Kazinczy Lajos vértanúságig vezető történetét a börtönbeli visszaemlékezéseiből ismerhetjük meg. Borbély Richárd az időbeli ugrásokkal a fiatal tiszt más, és más lelkiségét és gondolkodását mutatja meg szép hitelességgel, közben a különleges zenei világba is belesimul. Számomra a legmeghatóbb, lelkemet megrendítő dala mégis az, amikor zenei kíséret nélkül száll a hangja, hogy betöltse az egész színházat.
Korábbi szerepei közül a kedvencem: Marius (Nyomorultak – Madách Színház)
Legemlékezetesebbek között: MusicalPlusz fellépéseken a saját gitárkísérettel előadott dalok
https://hu.wikipedia.org/wiki/Borb%C3%A9ly_Rich%C3%A1rd
- július 20. Szalay Hajnalka
A sorozatban megjelent cikkek:
Homonnay Zsolt – https://holnapmagazin.hu/cikkek/79380/
Sándor Péter – https://holnapmagazin.hu/cikkek/79481/
Nádasi Veronika (interjúval) – https://holnapmagazin.hu/cikkek/79570/