Koncz Rózsa: Emlékezetes utazásaim története. 1. A SZENTFÖLD.
Lázas készülődés. Eljött végre az utazás napja, a reptér tele volt, emberekkel sok náció képviselte magát. Idegenvezetőnk, a névsort olvasta, majd rövid útmutatást ismertetett. Bemutatta Erikát, aki szintén egyedül utazott, ő lesz a párom. Mi voltunk csak szólóban, ismerkedésünk a gépen folytatódott.
- Felejteni jöttem - mondta Erika.
- Én is - válaszoltam.
Nem beszéltünk a miértekről.
Kikapcsol majd, a Szentföld varázsa! Hamarosan indulás. Úti célunk a szállásunk, Tel-Aviv. Egy pezsgő fehér város, ahol fokozott biztonsági ellenőrzést végeznek. Kényesen vigyáznak a turisták biztonságára!
Repülőtértől fél óra utazással a szállóban vagyunk. Ablakunk a tengerre néz. Azonnal rohantunk az erélyre, szívtuk a sós párás levegőt. A part sok színes macskakővel kirakott sétány, köztük virágágyások, melyek apró színes virágokkal vannak beültetve. A látvány lenyűgözött, a tenger oly csendes, békés, öröm nézni, várni a hullámok moraját. Nem tudtam betelni vele.
- Vacsora! - Szólt be az idegenvezető!
Kíváncsian szemléltük a kínálatot. Imádom a halat, sokféleképpen elkészített halból szívesen csemegéztem -, de búza és bab csírából is volt bőven kínálat. Az édesség valóban nagyon édes, ízesítésre leginkább, mézet használnak. Ami frissé, ropogóssá varázsolta a guszta süteményeket.
Vacsora után megbeszélés, a következő napok ajánlataiból.
Első nap a Szentföld! Istenem milyen régóta várom, hogy eljussak ide. Jeruzsálem első helyet foglalja el, bakancslistámon. Éjszakám várakozással telt.
Végre reggel van, reggeli után indulás. A busz közel az óvároshoz állt meg. Elém tárult Jeruzsálem képe. Szám tátva maradt a csodától. Igen csoda! Jeruzsálem kőfalakkal van körbe építve. Tornyok magasodnak a világtájak felé. Hét kapujából csak ötöt lehet megtekinteni. Három vallás találkozási helye, zsidó, keresztény és az iszlám. A város szívében magasodó sziklamecset, amelynek teteje mozaikokkal van kirakva látványa lenyűgöző. Szinte hívogat. Meghatódva jártuk át, a csodálatos épületet. Majd megnéztük az óváros gyönyörű várfalát, a város legszebb sétáló utcáját. A Mária templomot csodáltuk, ami az utolsó vacsora helyszíne. Következett a Gecsemané kert, gyönyörű virágokkal beültetve, végül Mária sírját néztük meg. A Szent Bazilika lenyűgöző szépség. Felbecsülhetetlen érték itt találhatjuk Krisztus feltételezett nyughelyét. Aztán a siratófal! A világ zsidóinak szent helye. Ami onnan ered, hogy a zsidók ott siratták el a háborúban lerombolt templomaikat. Hatalmas kövekből kirakott fal, sok vallását gyakorló ember imádkozott. Átszellemült arccal álltak a hatalmas fal tövében, olvasták imakönyvüket, és könyörögtek. Voltak emberek, akiknek csorogtak a könnyei. Többek között nekem is. Ezt az érzést még soha nem tapasztaltam. Közel voltam ahhoz, hogy hangosan zokogjak. Szívemben, lelkemben felemelkedést, megkönnyebbülést éreztem. Mintha mázsás tehertől szabadultam volna meg! Alázattal imádkoztam! Lehetőség volt arra, hogy kívánságaikat egy kis papírra írjuk és tűzzük be a sziklafal réseibe. Természetesen én is kértem valamit. Nem tudom, hogy a kis papír miatt, vagy más okból, de kérésem teljesült.

Jeruzsálem, nyugat felöl modern, kelet felöl, nyüzsgő város. Megnéztük a további nevezetességeket, így a Jaffa kaput, ami a legnagyobb kapuja Jeruzsálemnek. Cion hegyet, a Golgotát, ahol Jézussal a keresztet vitették. Az olajfák hegyét, ami leírások szerint Jézus kedvenc imádkozó helye volt. Végül a sokszínű bazárt. Rengeteg árut kiabálva kínálják, a sok ember között elveszettnek éreztem magam, a hangos beszéd, árajánlások, félelmet keltettek bennem. Menekültem ki a szabadba! A várost most is lakják, kőbe vájt lakásokban. Az óváros kőépületei között sétálva visszagondoltam Jeruzsálem történelmére. Mennyi harcot ért meg, mennyit szenvedett ez a város! Még így is meghatóan gyönyörű!
Megpillantottuk a biztonsági embereket. Elsétáltunk a parkolóba. Hazafelé a buszon, szinte senki nem beszélt, mindenkit lenyűgözött a látvány. Magunkba szívtuk a látottakat, hallottakat, érezhetően mindenki magába szállt.
Másnap a holt tengerhez kirándultunk, Izrael és Jordánia határán terül el. Elmondások, kutatások szerint nyolcszor annyi sót tartalmaz, mint az óceánok. Ez a víz, semmilyen más vízhez, nem hasonlítható. Információk szerint, algákat találtak a vízben. Számomra hihetetlen! Sziklákkal teli partján, szállodák, helyezkednek el.
A tengerben nincs szükség úszógumira, a sós víz fenntartja az embert. Gyalogolni lehet úgy, hogy a lábad le sem ér. A vízben lebegve akár újságot is olvashatnánk.
A következő napon, Hajfát, Izrael legnagyobb városát látogattuk meg. Úgy tartják, hogy a legbékésebb város. Nevezetessége a Kármell hegy, aminek tetején kolostort építettek. Botanikus kertje csodálatos szép.
Sajnos Názáretbe, Betlehembe nem tudtunk elmenni a zavargások miatt.
Pár napot még a tenger mellett töltöttük. Kora reggel, kocogók, jógázók, és karate edzések voltak a parton. Később mi is lementünk, élveztük a vizet, a napfényt, magunkhoz öleltük a fodrozó tenger hullámait.
Eljött a hazautazás napja, fájó szívvel búcsúztam el a szentföldtől. Szívem, lelkem, megsimogatta a maradandó Jeruzsálemi élmény.
rozsa koncz - 2019. szeptember 05. 13:57:46

Szia Szabolcs!
Köszönöm szépen, hogy olvastál.
Üdv. RózsaRose

2720
bigeszab - 2019. szeptember 05. 11:52:31

Kedves Rózsa!
Szép élményben volt részed, és köszönet érte, hogy ezt megosztottad velünk!
Üdv: Szabolcs

rozsa koncz - 2019. szeptember 03. 16:17:30

Kedves Rita!
Szeretném, hogy gondolatban velem utazznátok .
Köszönöm szépen, hogy nálam jártál. Ölellek RózsaRoseHeart

6542
ritatothne - 2019. szeptember 03. 15:43:32

Kedves Rózsa!

Szépséges visszaemlékezésed öröm volt olvasni. Nem jártam ott, ahogy sok más egyéb helyen sem, talán ezért is volt olyan olvasmányos számomra az alkotásod.

Szeretettel: RitaRose

rozsa koncz - 2019. szeptember 03. 15:25:52

Drága Marika!
Szívesen megosztom veled fotóimat, elküldöm, ha egy email címet küldesz nekem.
Köszönöm, hogy olvastál.
Szeretettel gondolok rád RózsaRose

rozsa koncz - 2019. szeptember 03. 15:23:12

Kedves Marica!
Sajnálom, hogy képekkel nem tudom itt illusztrálni. Ha adnál egy email címet szívesen küldök neked pár fotót.
Köszönöm, hogy nálam jártál. Üdv.RózsaRose

rozsa koncz - 2019. szeptember 03. 15:20:14

Szia Judit!
Örülök, hogy nálam jártál, köszönöm szépen kedves szavakat.
Szeretettel RózsaRose

6476
Siposne Marica - 2019. szeptember 03. 14:45:39

Kedves Rózsa!
Irigykedve olvastam útleírásod, mert bármennyire is szeretnék, én már oda nem jutok el.
Köszönöm, hogy megosztottad velünk.
Szeretettel: Marica

6452
Szaipne Kiss Maria - 2019. szeptember 03. 14:43:12

Kedves Rozsa! En csak kepeken keresztul lattam a
Szentfold szepsegeit. Egyik fiam jart ott, sokat meselt o is.
Koszonom lattato, szep irasod.
Szeretettel:
MariaRose

6544
Judit94 - 2019. szeptember 03. 14:27:12

Kedves Rózsa , örömmel olvastam soraidat. Jó volt látni hogy hogy érez egy turista első látogatásra Jeruzsálem és Izrael iránt. És amíg soraidat olvastam addig különösen nagy kiváltságban éreztem magam hogy én itt éllhetek és részben részese lehetek ennek a csodának. Gratulálok a művedhez. Üdvözlettel Judit

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.