Kedves Látogatók! A napokban észlelt lassulás javítása érdekében fejlesztésekbe kezdtük. Bízunk benne, hogy rövid idő alatt sikerül befejezni és visszatér a megszokott működés. Kérjük türelmeteket az átmeneti időszakra. Köszönjük!

Ágoston Tibor: Szellők szárnyán !....
Régen volt, mikor egy alkalommal Ausztrália Sydney városábol hajóval útban voltunk Új Zeland felé.
Ausztrália és Új Zeland között van egy sziget aminek a Hobart nevet adták.
Azon a szigeten amit 35-ezer évre saccolnak Abiriginal és Tasmán keverék nép élt és a leszármazottaik ma is ott élnek, iskolázott emberek.
Hajónk a Tasmán tengeren hatalmas viharba került az eső ömlött mintha dézsábol öntötték volna. Reggel volt mire megérkeztünk, szép napos idő volt de hűvös.
A hajóból kinázve a parton egyenruhás lányok, kicsik, nagyok énelekve fogadták a hajót az utasokat rövid kis ruhájuk, gondoltam megfagynak, de csak rendületlenül énekeltek.
Ami szokás különböző világrészekbe zanekarral vagy más módon fogadják a hajókat. Amiböl nekünk lett egy kedves emlékünk.
Egy másik hajó úton talán 15 évvel később megismerkedtünk egy fital nővel aki annak a hajónak az alkalmazotja volt.
Beszélgetésünk során kiderült, hogy régebben Hóbart szigetén ő volt a fogadók között egy egyik énekes.
Meglepett az a sziget minket. 1802-Lord Hobart angol kapitány aki felfedezte a szigetet és az angolok arra haszálták, hogy bűnözőket szállítottak oda fakitermelésre.
A sziget azóta sokat változott belsejében nagy agriculture gazdaság, főként gyümölcs termelés folyik.
A szigetet tekinrélyes méretű folyó neve Derwent ahol valamikor 1836-ban Csarles Darwin a híres Beagle expedicioját folytatta.
A sziget közepén a Welington hegy ami 1,300 méter ahonnan jó kilátás van a környékre.
Érdekes az állatvilága, barárságos kengurukat etettünk, nem beszélve a kis Koalákra amik a világ legkedvesebb kis medvéi.
Említésre méltó a Tasmania devil (ördög) amik képesek megenni egy bírkát egészben, amiből semmi nem marad, még csont se.
Fővárosa Hobart, modern város, nagy kaszinók, hotelek, múzeumok, barátságos emberek.
Ott még nincs betiltva a bálnavadászat, láttunk egy nagy üzemet ahol évente sok bálnát dolgoznak fel kivitelre..

Hajónk indulóba volt egy helyi zenekar búcsúztatott minket. Ez az út hoszabb, mielőtt beértünk volna Új Zelandba, talán a világ egyik legszebb része amit Milford sound-nak hívnak.
Az öböl amit hatalmas hegyek vesznek körül csodás, soha még nem láttam annyi vízesést mint ott. Felejthetetlen emlékekkel érkeztünk meg Új Zeland leg délibb városába Christcsurch (Isten temploma).
Ami még a legérdekesebb azon a kontinensen a dél az észak, az észak az meleg. Erröl majd egy más alkalommal
Ágoston Tibor

Tibor

5548
babumargareta - 2020. május 24. 09:23:41

Sok szép helyeken jártál életedben!
Köszönöm szépen ezeket az írásokat ,amiből mi is okulhatunk.
Mindennek van előnye és hátránya is.Ezalatt értem,hogy bár
elszakadtál szeretett hazádtól,de sok minden szépet átéltél az új
hazádban.In Love
Gratulálok szeretettel...BabuRose

5567
Mirage - 2020. május 22. 15:35:50

Kedves Rita !
Igen,újra ékhetjük utazásainkat képekbe,videókba.
Köszönöm,hogy olvastad
Szeretettel Tibor

6542
ritatothne - 2020. május 22. 15:20:41

Kedves Tibor!

Sok szép emléked gyűlt össze számtalan utazásaid során. Érdeklődéssel olvastam ezt is.

Szeretettel: RitaIn Love

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.