Makacs ülőideg gyulladás határozza meg a napjaimat, immár a mai hétfővel a harmadik hete. Ilyenkor az ülés heves fájdalmakkal jár, ezért a neten levelező barátokkal csak rövid üzeneteket vált az ember, épp csak annyit amennyiből kiderül miért is nem írunk hosszabban. Van azonban az internetnek egy olyan része, melyhez nem fontos ülni, hiszen fekve is lehet nézni, ez pedig a You Tube-ra feltöltött videók sokasága. A napokban örömmel tapasztaltam, hogy a Kecskeméten 2010-ben megrendezett repülőnapról készült video felvételek száma is szépen szaporodik. Ma délután pihenésképpen visszatértem a repülős videókhoz. Felfedeztem az ajánlatok között újakat is, az elsőre kattintottam, és elhelyezkedtem kényelmesen, hiszen közel öt percet jelzett a felvétel idejének. Az ajánlatban csak a bemutatót tartó gép típusa szerepelt, és a bemutató helyszíne. Azonban miután megjelent a felvétel, a főcímből már kiderült, hogy légi katasztrófát fogok látni. Egy pillanatra felmerült bennem, hogy az utóbbi napok szenvedései mellett valóban szükségem van erre? Persze a kíváncsiság erősebbnek bizonyult. A helyszín hangulata ismert volt, Kecskeméten sokszor átéltem már. Gyönyörű, kristálytiszta felvételen kísérhettük az orosz gyártású Szu 27-es típusjelű gép bemutatóját. Az égi színpadon fehér,- és szürke gomolyfelhők terültek el díszletként, s a pilóta is mindent elkövetett a sikeres „előadás”-ért. Aztán az egyik manőverből tovább haladva szemmel láthatóan veszített a sebességéből, lelassult majd egy fasor mögé egyszerűen leesett. Annyira valószerűtlennek tűnt, hogy a közönség sem fogta fel hirtelen, hogy katasztrófa történt. Csak amikor a fasor mögül fekete füstfelhő emelkedett fel, akkor hördültek fel többen. A felvétel végén mementóként a bemutatóból kiragadott képeket láttam, s az utolsón, melyen újra a fekete füstoszloppal zárták a felvételt a következő felirat állt:
ptk. ALEKSANDR MARFICKIJ
ptk. ALEKSANDR ZURAWLEWICZ
A nevek felett pedig egy lengyel szöveg állt, melynek utolsó szava a „domu” volt.
Nem értek lengyelül, csak valamikori orosz nyelv tanulmányaimból következtettem rá, hogy valószínűleg azt írták a nevek alá, hogy ez a két pilóta már nem tér haza. Persze tévedhetek is.
A repülőnap a bemutatókkal mindig a repülő emberek és a repülésért, a gépekért rajongó emberek közös ünnepe. Mindkét oldalon a napokat számolva várják a plakátokon meghirdetett dátumot. A pilóták órákat töltenek a levegőben, gyakorolva, csiszolgatva az általuk elképzelt program elemeit. Mindenki azt szeretné, ha elkápráztathatná az alant tapsoló, integető tömeget. A két felhőjáró is szerette volna felejthetetlenné tenni azt a napot, a közös ünnepet. De valami történt. Műszaki, vagy pilótahiba? A végkifejleten már nem változtat.
A földre kényszerült gép,- halott madár – lelkét, a két pilótáját magába zárva örökre együtt marad már.
A nap, ragyogó fénybe vonta a repteret, igazi repülőidő. A fák is ugyanúgy zöldelltek, mint néhány perccel azelőtt, de két családnak aznap örökre beborult az ég. Igaz, ez a felvételen nem látható. Csak bennem pergett a film tovább.
„AIR CRASH Su 27 at POLAND Air Show 2009 RADOM”
Írta: Tara Scott
Kedves Viola, Glica, Veronika és Zsike!
Köszönöm szépen, hogy elolvastátok, és a jó kívánságokat. Remélem, most már sűrűbben Veletek lehetek! Elnézést, hogy ilyen későn válaszoltam. Remélem messzire elkerül már minden baj, amit Nektek is szívből kívánok! Glicám a képekre rákeresek, láttam az iwiwen is amiket feltettél. 🙂 Köszönöm, hogy gondoltál rám.
Szeretettel ölellek Benneteket: Tara
Kedves Tara!
Érdekes, egyben nagyon megrázó volt ez a kis "dokumentumtörténet".Nagyon jól megjelenítetted az egészet, nagy hatással volt rám.
Mielőbbi gyógyulást kívánok, szeretettel:Zsike
Szia Tara- majd rakok föl Repülős-fotókat a Bloogomra! Ugye megtudod nézni? Tudom, Imádod a Repülőket!!!
Szeretettel:Glica
Kedves Tara!
Duplán elszomorodtam: Te beteg vagy és lezuhant a gép.
Mindig történnek velünk váratlan, nemszeretem dolgok, de ugyanúgy jó is következhet. Én most kívánom, hogy mielőbb gyógyulj meg és ha lehet, a Tavasz ébredését figyeld.
Szeretettel: Viola