Hawaii mézeshetek!

Összes megtekintés: 42

San Francisco-bol úton voltunk Hawaii felé,mindketten izgatottak voltunk,Új házasok,feleségem 37- én akkor 45 éves voltam az előző házasságaink után kivántunk egy szebb életet ez volt az első, Hawaii út
Amirő annyi szépet hallottunk alig vártuk ,hogy megérkezzünk.
A repülőtéren orchidea koszorút akasztottak a nyakunkba aloha üdvözlettel.A tervünk az volt,hogy három szigetet : O’ahu, Maui, és Kaua’i látogatunk meg amihez két hetünk volt, számításunk szerint minden
Belefért, meglepetéseket nem számítva. O’ahu a legnépszerűbb sziget Honolulu városával ahol a Sheraton hotelben fogadtak minket. Hotel a tengerparton volt ahol nagy lövöldözésekre lettünk figyelmes.
Rövidesen megtudtuk,hogy mi történik, Helikopter alacsonyan körözött a víz felett,amiböl két rendőr puskájukkal cápákat lövöldöztek. Megtudtuk,hogy 3-4 cápa bekerült egész közel a parthoz amit még soha nem
Tapasztaltak. A cápák nem lettek megölve csak ijesztve elúztak méllyebb vizekbe.
Nekünk elég izgalmas volt és azoknak akik még csak első ízben látogatják a szigeteket. Kezdett esteledni .Csodálatos szép szobát kaptunk a tengerre nézve,egymást ölelve néztük a lemenő nap vörös koronája
belefolyt vérünkbe.
Reggelinket a hotel tengerpartján lévő teraszán fogyasztottuk el.Kis autóbusszal,vezetővel városi túrára mentünk. Hawaii Király palotáját,székhelyét látogattuk a rendkívül érekes volt amiböl sokat tanultunk.
1941-ben a Japánok lebombázták ennek a szigetnek nagy részét. Meglátogattuk a haditengerészek kikötőjét ahol több hadihajó még mindíg a víz alatt látható, meghagyták emlékeztetőnek.
O’ahu nagy sziget majdnem egy teljes nap kellett autóval körüljárni. Sok mindent láttunk, hatalmas vízesést ami az egyik folyóbol ömlik a másikba. Bambusz erdőséget, Polynesian településeket akik sok ezer
Évekkel ezelőtt telepítették be ezeket a szigetelet. James Cook Angol admirális fedezte fel a Hawaii szigeteket akit a benszülöttek 1779 Februárjába megöltek. O’ahu Vaikiki, Honolulua legnépesebb sziget és a
Legdrágább. A világ minden neves hotelje ott megtalálható.Nincs szebb a világon mikor a nap lemegy a tengerparton lámpák viágítják meg a halványzöld hullámokat. A (trade wind,) : lágy szellő fújja a pálmafákat,
Ochideák illata száll a légben,monoton havai gitár hangját viszi a szél,szeremes párok várják a feljövő, holdat,vonzó ereje bontogat vágyakat.

Négy nap után kisebb repülővel Maui szigetére szálltunk ahol a Sheraton hotelnek voltunk lakói egy pár napra. Az a sziget nekem azóta is a kedvencem a harmadik sziget a térképen. A leg keresettebb kely
A Moon valley ( a Hold völgye ) ami 14 ezer láb magas. A látvány csalhatatlanul azt az érzést adja vissza minha a holdon lennénk. Csodálatos halvány lila szinekkel. Az élmény felejthetetlen amit azóta többször megtettem.Ott található Charles Lindberg lakóhelye családjával menekült oda az emberek elöl,azóta csak az emlék maradt meg és a szomorú történet. Az az út is ,majdnem egy teljes napot igényel de megéri a
Kirándulást valami 15-hídon kell áthajtani ami keskeny, türelmet igényel. Maui fövárosa Lahaina. 1959 az összes Hawaii szigetek Amerikának a tulajdonába kerültek. Hawaii az 50-ik állama amerkának.
Mauinak egyik keleti tészében ahol a legjobb kilátás kínálkozik bálnákat látni, kisebb csónakokkal lehet egészen közel menni. Érdekes felejthetetlen tapasztalat amit nem érdemes elmulasztani.
A sziget bármelyik részében lehet találni finom homokos vízpartokat ahol a víz mély ott figyelmeztető táblák vannak.
Elérkezett az utolsó napunk Maui szigetén. Hotelunk hirdette azon az estén műsor lesz a szabadtéri étkezde tengerfelőli részén.Besötétedett,függő lszines lámpák mindenütt nagyon hangulatos volt minden.
Mikor a Palenésien benszülött táncosok megjelentek négy Hawaian lány és négy férfi járták a hulla táncot,három gitáros szolgálta a zenét hozzá. Csodálatos este volt a nap nagy méltóságában előttünk kúszott
Le a földünk másik felére.Mielőtt nyugovóra tértünk ablakunkbol néztük a csodákatosan szép természet festett égboltot

Másnap reggel korán 7-órakkor indult a kis gép,az út csak 30-perc. Kauai a neve a leg fiatalabb sigetnek amit Garden island nak hívnak ( A szigetek kertje ) Kedves sziget zöldebb mint a többi ez a zöldséges
Szigete a többinek.Bejelentkeztünk a Sheraton hotelbe hihetetlen kedvesek voltak mindenhol. Ott reggeliztünk mert a másik szigeten nem volt elég időnk.Szép parkosított kert a hotel mögött ahol felszolgálták
A reeggelit ami finom volt,már éhesek voltunk. Megtudtuk,hogy minden több millió évek után egy új sziget képződik és a sziget ahová jöttünk a leg viharosabb. Több mint egy méter csapadék évente komoly
Viharok vannak gyakran.Közölték,hogy nem lehet a tengerbe menni csak arra kijelölt helyen. A szigetnek egy része hegyes ilyesztő szakadékokkal. Az egyik nap a sziget keleti részén nagy vihar volt az éjjel.,hullámok amiket még soha nem láttam hatalmasak.
Kauai a legkisebb Hawaii sziget és már egy újjabb van kialakulóban ami még mindíg a víz alatt van lell hozzá egy jó pár ezer év,hogy látható legyen. A sziget neve Kauai Hawaii királya : Kamehameha kedvenc
Fiának nevét viseli. Az összes Hawaii szigeteken a turisztika mellett kókusz, cukornád,ananász,kávé ültetvények amik hatalmas jövedelme a szigeteknek. Katonaság mind három alakulata képviselve van a szigeteken.
Nyaralásunk végéhez közeledett búcsút vettünk Kauai szigetétől onnan több mint egy óra repülőút volt Honolulu ig ahol még két napot töltöttünk jártuk a várost akándékokat vettünk,sok képet ,videót csináltunk
Amit sajnos itt feltenni nem lehet.Megfogadtuk,hogy még sokszor visszatérünk, talán a világnak ez az egyik legszebb helye ahol a kélek öszhangban van a természettel, csodás érzelmekkel.

Az út San Franciscó ig egy órával rövidebb volt, a hát szél hozzájárúlt. Haza érkezve visszagondolva arra a két hétre ami a boldogságunkat betetészte. Soha nem étezem magamat boldogabbnak.
Teltek az évek sokszor visszamentünk Hawaii szigetekre,bejártuk a világot a hosszú utakon a jó Isten vigyázott ránk,hogy idős napjainkra emlékeinket ápolgathassuk.
Ez év Junius elsején lesz a 49-edik házassági évfordulónk és nagyon reméljük,hogy megérjük az ötvenediket.